A Tevan Alapítvány projektjei a következők:
Kis Könyvkészító
Közös Nevező
A CENTROPA a HAVER az UCCU a TEVAN és a WESLEY közös programja:
Közös Nevező Oktatási Program
Iskolák közti együttműködések az interkulturális pedagógia eszközeivel
A magyar oktatási rendszer egyik legnagyobb jelenlegi kihívását a benne rejlő természetes szegregációs folyamatok negatív hatásai jelentik. A probléma sokrétű, kezdeményezésünk célja, hogy a roma és nem-roma, zsidó és nem-zsidó, vidéki és városi, valamint hátrányos helyzetű és elit oktatási intézmények pedagógusai számára lehetőséget teremtsünk olyan oktatási projektek megvalósítására, melyek közelebb hozzák egymáshoz a legfiatalabb generáció képviselőit.
A szabad iskolaválasztás joga megannyi problémához is vezetett a rendszerváltás után: tekintve, hogy az oktatási rendszerben a diákok többsége csak saját környezetével, más társadalmi csoportokkal csak elvétve érintkezik, az egyik következmény az antiszemitizmus, a cigányellenesség és egyéb xenofób jelenségek erősödése, valamint az intoleráns gondolkodás és attitűdök elterjedése. Tervezett közös programunk erre a kihívásra ad választ:
A magyarországi oktatási intézmények döntő többsége akaratlanul is részese a cigány, keresztény és zsidó közösségek közötti izoláció, illetve a társadalom javasabb és szegényebb rétegei közötti távolság fennmaradásának, mivel ezek között az intézmények között ritka az aktív kapcsolat, az interakció.
Programunk, melyet a CENTROPA a HAVERképes kiegészíteni a magyar oktatási rendszert azzal, hogy olyan tanárok között katalizál együttműködést, akik nyitottak arra, hogy bevonják diákjaikat egy felekezetek közötti és interkulturális kapcsolatba. Mindezekre a problémákra egy képzés keretében adunk ötleteket és megoldási javaslatokat.
Hisszük, hogy az iskola fontos szerepet játszhat abban, hogy az ott végzett gyerekek milyen állampolgárok lesznek, mennyire fogják ismerni saját környezetüket, szomszédiakat, velük együtt élő embertársaikat. A Közös Nevezőben résztvevő pedagógusok és diákjaik egy nyitott, egymás iránt érdeklődő, egymást segítő, kritikus gondolkodású társadalom építői – olyan projektek tervezői és kivitelezői, melyek segítenek hidakat építeni kulturális, szociális, vallási vagy más társadalmi törésvonalakon átívelve.
A Közös Nevező program keretében eddig az alábbi eredményeket tudjuk felmutatni:
- Négy hosszú hétévégés szeminárium tanároknak - összesen 68 gyakorló pedagógus és/vagy oktató, 12 település és 27 iskola képviseletében
- 45 kidolgozott együttműködési projektterv
- 21 megvalósult projekt, 800 résztvevő diák, több mint 70 pedagógus aktív bevonásával
- 4 hosszútávú együttműködés iskolák közt (minden évben folytatódó projektek)